Bør du blogge når du har webshop?

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Del på email

Her er et overblik over de faktorer, du er nødt til at tage stilling til, inden du vælger om du skal investere tid og penge i en blog til din webshop.

Jeg har listet 6 fordele og 6 ulemper nedenfor, og jeg diskuterer dem i dybden i den medfølgende podcast, som du bør lytte til. Her diskuterer jeg eksempler og gør det mere konkret hvad de forskellige punkter handler om.

Men her er listen i hvert fald …

Fordele ved at blogge når du har webshop

  1. Giver ‘gratis’ trafik til site – via søgemaskiner, indkomne links, højere Google ranking osv.
  2. Giver nye leads fra denne trafik
  3. Gør dig til en autoritet
  4. Giver trafik hele tiden – imodsætning til reklamer
  5. Giver dig en platform til få kontakt med influencers (f.eks. som gæsteblogger-e)
  6. Giver dit firma et ansigt

Ulemper ved at blogge når du har webshop

  1. Det tager tid, tid, tid – og kræver evner – og lyst
  2. Svært at adskille sig fra alle de andre på ‘blog-markedet’ – og bliver hele tiden sværere
  3. Giver ekstra åbning for kritikere udover Trustpilot, reviews, sociale medier, osv.
  4. Kræver mere end at skrive – f.eks. SEO-kundskaber, billedredigering osv.
  5. Kan være svært at skrive om andet end produkter
  6. Skal holdes opdateret – hele tiden – især tekster om produkter

Her er podcasten på ca. 10 min – med uddybende kommentar og diskussion.

VITA PODCAST 1: Fordele og ulemper ved at blogge – når du har webshop


Hvis du kun tager en ‘godbid’ med fra dette blogindlæg … 

Så spørg dig selv om følgende …

Hvordan kan du måle en effekt på produktsalget ved at blogge?

Og hvor meget betyder det for dig om blogging om din service eller dit produkt rent faktisk har en effekt på salget?

Svaret er ikke altid indlysende …

Find artikel