skip to Main Content

 “Du ved du har brug for mit produkt!”

Der siges meget – rigtig meget – sludder om markedsføring online.

Det værste af slagsen handler ofte om at succesfuld markedsføring er afhængig af at du har styr på en enkelt ting:

… total tjekket SEO

… supermåltrettede Google Ads

… tilstedeværelse på 57 sociale medier

… en fantastisk fancy Plugin (ekstra-funktion) til dit WordPress-site som kan …

… en blog du skriver på HVER dag

… eller … eller … eller …

En Anden Enkelt Super-Meget-Vigtigere-Ting-End-Alle-De-Andre … !

Men intet kunne være fjernere fra sandheden.

Desværre er sandheden dog ofte det første der gives køb på, når man gerne vil slippe for det besværlige job det er at markedsføre, og gerne vil se resultater igår  – og helst UDEN stor indsats eller investering.

Den holdning giver masser af kød til ‘hajerne’ i cyber-farvandet der hellere end gerne vil sælge dig lige netop deres ‘magiske pille’.

Men … hvad er det vigtigste i markedsføring så?

Jeg vil sige det er næsten – næsten – lige meget hvilken slags markedsføring du laver, hvis du

1) LAVER GODT INDHOLD FØRST

… til din hjemmeside (eller har relevante produkter i din shop) … 

2) GØR ET ELLER ANDET HVER DAG

… for at vise dette netop dit indhold til folk online, som du tror har mest interesse i det!

Det hedder også: Hårdt arbejde.

Eller med andre ord:

1 læser ad gangen …
1 mailingliste-abonnent ad gangen …
1 kunde ad gangen …

Og hvordan så det?

Ja, du kan læse masser af eksempler i mine artikler om markedsføring. Her er der mange cases – og måske ligner en af dem din situation:

LÆS: Alle spørgmål og svar om markedsføring

***

Markedsføring i en nøddeskal

Hvad skal god markedsføring være dybest set? Ja, den skal tage udgangspunkt i hvordan du troværdigt løser en kundes problem/behov. Det er jo en kliché der er hørt mange gange før, men lad mig prøve med et godt eksempel.

Her er således en kort video-som-siger-næsten-alt om online markedsføring. Jeg har modtaget coaching af ophavsmanden (Yaro Starak) og kan sige god for hans erfaring med at rådgive, hvordan virksomheder bedst bør sælge sig selv online.

Og jeg vil mene, det er hjertet af hans analyse – af tusindvis af klienters business-cases –  som du kan se i 5-minutters videoen her:

Hvis du vil vide mere så tjek start guiden på entrepreneurs-journey.com som indeholder et væld af gratis ressourcer til online markedsføring.

Prøv at skimme den igennem og se om der er noget som du kan bruge – og brug derefter noget seriøs tid på at implementere og teste nogle af rådene.

Det er selvfølgelig ikke sikkert, du ender op med en markedsføringsmodel som er baseret på en blog og mailing-lister, sådan som denne her er. Og det er slet ikke sikkert at du – helt eller delvist – sælger ‘digitale produkter’.

Men du kan med statsgaranti lære SÅ meget værdifuldt af Entrepreneur’s Journey om markedsføring online, at det vil BOOSTE din eksisterende virksomhed markant og give dig mere trafik, sign-ups, leads, og selvfølgelig også, det vi alle drømmer om … mere salg.

Jeg er ikke ubetinget fan af Yaros system, men har dog lært meget godt af ham, så han får stadig mine anbefalinger. Check det ud!

*

Andre Fede og Gratis Ressourcer:

The Copy-Writing Checklist

De bedste danske marketing blogs

Yep … der kommer snart flere endnu! Jeg er ved at samle materiale ind … !

 


Har du et godt tip til en god og brugbar gratis ressource til brug for markedsføring? Fortæl, fortæl!

Back To Top