skip to Main Content

HANDELSBESTINGELSER

Opdateret 5.12.2017

Når vi indgår en aftale om et arbejde jeg skal lave for dig, tilslutter du dig samtidig følgende betingelser:

    1. Du har prisgaranti – på visse betingelser. Hvis ikke jeg når det aftalte arbejde indenfor de planlagte timer, får du det resterende arbejde gratis – med mindre der er tale om at jeg har opdaget noget virkelig problematisk som forhindrer mit arbejde, og som du har ansvaret for.

      Vi taler her om at du f.eks. har virus eller har fået lavet diverse skræddersyede justeringer til WordPress i PHP og CSS-kode, som interfererer med mit arbejde, så selv om jeg ikke kan give en 100 procent definition af hvad der kan få mig til at kræve ekstra honorar, så er vi oppe i denne størrelsesorden af problemer.

      Og du vil altid få besked inden jeg så begiver mig ud i at løse disse problemer, så du kan tage stilling til om du vil betale for det.
    2. Jeg sender en faktura efter den første arbejdsdag som kan bestå af 1-8 timers arbejde, alt efter situationen, og som vil ende op med at nogle af de opgaver der er en del af arbejdet er blevet udført og dokumenteret. Du kan vælge at afbryde samarbejdet og kun betale for de timer du har brugt på dette tidspunkt til normal timepris på 499 DKK/t – ikke klippekortpris. Hvis du allerede har betalt klippekortet refunderer jeg dig forskellen i beløb.
    3. Du går altid i dialog hvis du er i tvivl, skuffet eller uenig om noget omkring arbejdet. Jeg udviser forståelse for din situation og du for min.

      Det er selvfølgelig lidt svært at definere positivt hvad der er god dialog og dermed godt samarbejde, men det kan let defineres negativt, altså hvad “god dialog” IKKE er. Som f.eks.:

      – du forsøger at presse mig til at lave gratis arbejde ved løfte om fremtidige opgaver eller slet skjulte trusler om at annullere vores nuværende aftale

      – du tager ikke affære for at løse problemerne, når jeg påpeger dit eget ansvar  for en problemstilling (f.eks. at du har valgt en hostingløsning med serverkapacitet), og bliver ved med at genfremsætte dine krav om at ‘x skal virke’ (i dette tilfælde hastighedsoptimering – men det kunne være alt mulig andet)

      – du bliver ved med at insistere på og diskutere at din opfattelse af markedsføring, webdesign osv. er rigtig, når du har købt mig til at lave nogle af delene og jeg gør det på anden vis. Leder du efter en konsulent eller en der kan bekræfte dig i at du altid har ret? Hvis det sidste, så er det også det sidste vi skal lave sammen.– …
      ..
      Summa summarum: Det fører til en omgående afbrydelse af samarbejdet, hvis du ikke vil indgå i en dialog om at løse de konflikter der altid kan risikere at opstå i projekter, hvor mennesker skal arbejde sammen. Det burde ikke være nødvendigt at skrive, men min erfaring siger mig desværre at det er.
    4. Du tager ansvar for din egen orden og sørger for at alt hvad jeg skal bruge til at udføre arbejdet, f.eks. billeder og passwords, er ordnet så jeg let kan finde og bruge dem
    5. Der er en uges betalingsfrist på fakturaer, som du overholder, med mindre du har en god forklaring på andet. Faktura fremsendes altid per mail.
    6. Du har ansvaret for at dine Plugins, dit Tema og alt i WordPress er opdateret og fungerer inden arbejdet, uden fejlmeldinger – med mindre det er en del af arbejdet at løse disse. I modsat fald får du det at vide og hvor meget ekstra jeg skal have for at løse disse opdateringer og fejl, inden det egentlige arbejde kan starte.
    7. Du har ansvaret for at slette eller ændre alle udleverede koder efter endt arbejde.
    8. Jeg besvarer KUN emails og telefon man-fre 9-16, og såfremt jeg er på mit kontor i byen. Med mindre vi aftaler andet i et individuelt kundeforløb.
    9. Alle priser på vita-via.dk er eksklusive moms. Så ja, du skal betale moms.
    10. Handelsbetingelserne kan opdateres uden forudgående varsel, men selvfølgelig ikke så de ændrer på substansen af en allerede indgået aftale.
    11. Mit system for gennemsigtig timekontrol: Der udarbejdes og ajourføres en LOG (i et Google Spread Sheet) til alle på forhånd aftalte arbejdsopgaver/projekter hvori timeforbug og opgaver registreres løbende. Estimeret timeforbrug på disse opgaver, såvel som nye opgaver der dukker op undervejs, sker på følgende vis:

      • Antal timer til opgaver angives i LOG (eller per mail)
      • Antal timer timer til opgaver godkendes
      • Arbejdet udføres.
      • Arbejdet registreres som fuldført i LOG.
      • Formålet er i alle tilfælde at skabe størst mulig gennemsigtighed for to personer – mig og dig – for hvor lang tid det f.eks. tager at lave en given opgave i lige præcis din kontekst – dvs. ift. lige præcis dine ønsker, din WordPress installations ‘nykker’ (f.eks. en tidligere udviklers arbejde), dit Temas muligheder og begrænsninger osv. – holdt op imod mine evner og færdigheder. Det gør det lettere for os begge løbende at vurdere om timeforbruget er rimeligt ift. hvad budgettet er for dig og indtægterne er for mig.
    12. At der er klare konsekvenser ved forsinket eller manglende betaling:
  1. Første rykker udsendes en uge efter forfaldsdato og har derefter en ny uges betalingsfrist. Første rykker resulterer også i at den næste opgave skal forudbetales (hvilket jeg normalt ikke forlanger – se ovenfor).
  1. Anden rykker udsendes 2 uger efter 1. forfaldsdato.  Den har også en uges betalingsfrist. Anden rykker resulterer endvidere, i at der lægges 25 procent oven i næste opgaves pris.

Betales beløbet ikke senest 5 uger efter forfaldsdato (og altså 6 uger efter at du modtog faktura) sendes regningen til inkasso.

Back To Top