skip to Main Content

HANDELSBETINGELSER

Opdateret 11.6.2018

Ved skriftlig aftale om opgaver accepterer du følgende:

1. Prisgarantien dækker IKKE forsinkelser som DIT ansvar

Det gælder især fejl som skyldes

  • skræddersyede justeringer til WordPress i PHP og CSS-kode
  • Plugins som ikke er opdaterede eller forkert indstillede
  • hjemmebyggede Temaer

og som du har installeret før eller under arbejdet.

Men det kan også være andre problematikker ved dit site eller din server – som ikke er mit ansvar – og som jeg opdager undervejs.

Du vil altid få besked inden jeg så begiver mig ud i at løse disse problemer, så du kan tage stilling til om du vil betale for det.

2. Jeg sender en faktura den første arbejdsdag

Fakturaen består af 1-4 timers arbejde, alt efter opgaverne.

En del af disse opgaver bliver således udført og dokumenteret på denne dag (se punkt 11 om timekontrol).

Hvis du har købt timer eller klippekort, kan du nu vælge at afbryde samarbejdet og kun betale for de timer du har brugt på dette tidspunkt – men til normal timepris på 599 DKK/t – ikke klippekortpris.

Hvis du allerede har betalt klippekortet refunderer jeg dig forskellen i beløb.

3. Du går i dialog hvis du er i tvivl, skuffet eller uenig om noget vedr. arbejdet

Det kan føre til en afbrydelse af samarbejdet, hvis jeg oplever at du ikke vil indgå i en dialog om at løse de problemer der altid kan risikere at opstå i projekter, hvor mennesker skal arbejde sammen. Især hvis du

  • forsøger at presse prisen ned efter indgået aftale
  • forlanger arbejde vi ikke har aftalt uden at ville betale for det
  • kræver et bestemt resultat uden at forholde dig til min forklaring på hvorfor du ikke kan få det (f.eks. “jeg vil være nr. 1 på Google” vs. “det kan du kun komme hvis du laver en blog med så og så meget indhold”

Det burde ikke være nødvendigt at skrive, men min erfaring siger mig desværre at det er.

4. Du tager ansvar for din egen orden

Du sørger for at alt hvad jeg skal bruge til at udføre arbejdet, f.eks. billeder og passwords, er ordnet så jeg let kan finde og bruge dem

5. Der er 7 hverdages betalingsfrist på fakturaer

Du overholder altid fristen på fakturabetalinger.

Du accepterer at faktura fremsendes per mail i PDF-format.

6. Du har ansvaret for at dine Plugins, dit Tema og alt i WordPress er opdateret

Du har ansvaret for at alt ved dit websit fungerer inden arbejdet, uden fejlmeldinger – med mindre det er en del af arbejdet at løse disse.

I modsat fald vil jeg normalt lægge mindst 1 times arbejde til for at udføre disse opdateringer – uden yderligere varsel. Jeg kan nemlig ikke sikre kvaliteten af andet arbejde, hvis ikke alt er opdateret.

Og det vil også kræve at jeg bruger tid på at tage en backup af dit site, for at sikre det, hvis nogle af opdateringerne af en eller anden grund ikke virker.

7. Du har ansvaret for at slette eller ændre alle udleverede koder

Jeg sletter normalt koder og logins på min egen computer, men uanset hvad skal du selv gøre dette efter endt arbejde, for at øge sikkerheden.

Det er udelukkende dit ansvar.

8. Jeg besvarer normalt kun emails og telefon man-fre 9-16

Min kontortid gælder såfremt jeg er på mit kontor, og ikke f.eks. afholder workshop en hel dag.

Så du kan ikke forvente svar samme dag, med mindre vi aftaler andet i et individuelt kundeforløb, eller fordi jeg af andre årsager fraviger dette kontortiden.

9. Alle priser på vita-via.dk er eksklusive moms.

Så ja, du skal betale moms.

10. Handelsbetingelserne kan opdateres uden forudgående varsel

Ja, men selvfølgelig ikke så de ændrer på substansen af en allerede indgået aftale.

11. At mit timeforbrug kontrolleres på følgende vis: 

Der udarbejdes og ajourføres en LOG (i et Google Spread Sheet) til alle på forhånd aftalte arbejdsopgaver/projekter.

I dette Google Sheet (din LOG) registreres timeforbug og opgaver på følgende vis:

  • Estimeret timeforbrug til opgaver angives (eller evt. per mail eller i et tilbud)
  • Timeforbrug til opgaver godkendes
  • Arbejdet udføres
  • Arbejdet registreres som fuldført.

Via LOG kan vi se hvor lang tid det f.eks. tager at lave en given opgave i lige præcis din kontekst – dvs. ift. lige præcis dine ønsker, din WordPress installations ‘nykker’ (f.eks. en tidligere udviklers arbejde), dit Temas muligheder og begrænsninger osv. – holdt op imod mine evner og færdigheder.

Det gør det lettere for os begge løbende at vurdere om timeforbruget er rimeligt ift. hvad budgettet er for dig og indtægterne er for mig.

Eventuelle signifikante afvigelser i timeforbrug registreres til brug for nye estimater af samme opgave (men du har stadig prisgaranti, såfremt disse afvigelser ikke skyldes noget du har ansvaret for – se pkt. 1). Sådanne afvigelser kan typisk skyldes at jeg f.eks. skal lære en ny Plugin at kende, eller arbejde med noget kode, jeg ikke har arbejdet med før. Men dem hæfter du selvfølgelig ikke for.

Men når jeg anslår timeforbrug lægger jeg altid ekstra tid til til korrespondence, rettelser og uforudsete problemer. Det kan godt være der ikke bliver brug for det på nogle af opgaverne, men der er som regel altid en eller to opgaver på en liste der sluger mere tid end man regner med, og så går det samlede estimat typisk meget godt op.

[Opdatering 11.6.2018]

Proceduren for LOG af arbejdstimer er i princippet den samme hvadenten der er aftalt at lave en større opgave som et helt website (efter et specifikt dokument med ønsker til design og funktioner).

Proceduren er også fin til at dokumentere en række mindre opgaver som opstår løbende i forbindelse med et projekt, f.eks. hvis dine ønsker ændrer sig/du ønsker flere opgaver løst undervejs end vi først havde aftalt.

12. At dine persondata behandles i henhold til Vita Vias datapolitik

… som er beskrevet her.

13. At der er følgende procedure ved manglende rettidig betaling:

  1. Første rykker udsendes 1 uge efter forfaldsdato og har derefter 5 dages betalingsfrist. Første rykker resulterer også i at den næste opgave skal forudbetales (hvilket jeg normalt ikke forlanger – se ovenfor).
  1. Anden rykker udsendes hvis ikke 1 rykkers betalingsfrist er overholdt.  2. rykker har 3 dages betalingsfrist. Anden rykker resulterer endvidere, i at der lægges 25 procent oven i næste opgaves pris.

Betales beløbet ikke senest 4 uger efter forfaldsdato på første faktura sendes regningen videre til inkasso.

Back To Top

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies og min persondatapolitik mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk