skip to Main Content

Skal jeg skifte min webshop ud?

SP:  

Webshop udviklet i maj 2016. Utallige rettelser efterfølgende samt konstante issues, som gør shoppen dårlig for kunderne. Nu har nyt webbureau konstateret, at skabelonen er så fuld af fejl, at der skal laves helt ny webshop.

… Problemet er at det er begrænset, hvad jeg kan ændre uden at der sker fejl. Bl.a. forsvandt billedet når man klikkede ind på et produkt. Alt andet var der, men ingen billeder …

… Når jeg laver ændringer i f.eks. menuen, så forsvinder menuen på mobil og iPad. Jeg vil samtidig gerne have flere muligheder indbygget … 

Jeg synes jo, at det er totalt unfair, at jeg nu skal til at betale for en hel ny webshop. Kan man gøre noget overfor tidligere webbureau eller er det bare ærgerligt?

… [Den første shop har kostet] 42.000 kr …

Ulrik:

Samtlige advarselslamper blinker altså her, når jeg læser om ‘problemer’ med en eller anden shop i så vage vendinger. Hvilke problemer? Hvorfor er de så slemme at hele skoven skal væltes og plantes påny? Noget så enkelt som “når jeg laver ændringer i f.eks. menuen, så forsvinder menuen på mobil og iPad?” Et produktbillede der “forsvinder”?

Det er måske bare et ‘flueben’ et sted som ikke er blevet sat.

Det kan være, undskyld mig, at du har lavet en fejl ved udgivelsen af produkter?

Eller også har dit gamle bureau været ‘hjælpsomme’ og fjernet en del valgmuligheder fra din WordPress-installation som du så, sjovt nok, skal have deres hjælp til at ordne.

Ingen som vil have penge af dig er upartisk i denne her situation. Jeg ved godt du siger du har tillid til det nye bureau, men hvordan kan du være sikker på at du har nok at have det i når de anbefaler så drastisk en løsning, som efter al sandsynlighed også handler om at erstatte din gamle løsning med deres som de skal have penge for?!

Jeg mener, din shop ser fin ud frontend for mig. Bevares, måske kunne man godt lave designændringer men det kan man jo altid. Lav en liste hvor du præcist gengiver hvad det er der er ‘galt’ med din shop og læg den her og gerne også i en specialiseret gruppe, som f.eks. WordPress DK:

https://www.facebook.com/groups/wordpressfan

Få så input over en uges tid på hvad det er der kan være galt ved de punkter du har problemer med, og gerne også via de behjælpelige mennesker der allerede har tilbudt dig det her.

Og ja: Jeg ved godt du har en fysisk butik og hvor hårdt det er. Jeg har lavet webshop for en butik før, som dårligt havde tid til at lære hvordan man brugte den, men det er enten at lade være med at se fjernsyn en times tid hver aften og så uddanne dig på det her – eller købe i blinde een gang til.

Hvem siger den nye udbyder med det nye system som er så sikker på at dit gamle er ‘fyldt med fejl’ er det rigtige? Hvilken garanti har du for at du ikke løber ind i problemer igen og skal købe webshop nr. 3?

Trust me, Woocommerce bliver brugt af millioner af webshops i verden, også de som er meget større end din. Det er en god investering at prøve at give det lidt mere tid og finde ud af hvad der kan være årsag til de enkelte fejl, end at smide barnet ud med badevandet.

Tag dig lige en uges tid til at undersøge tingene inden du investerer i noget nyt. Måske endda to.


Fra et spørgsmål i en Facebook-gruppe om iværksætteri


Træt af at bruge tid på selv at finde løsningen? Lad mig hjælpe dig.

*
Back To Top